onsdag 15 oktober 2008

tillbaka

nu är jag hemma igen! efter en kortsemester som på det hela taget var lyckad. det finns inga bilder än så länge, dom bor i kameran fortfarande, men kanske kommer dom senare.

men oj vad jag gillade berlin. så himla trevlig stad, och det faktum att man kan köpa billig mycket god kebab och sjukt billig öl överallt gör ju inte saken sämre. vi hann med ganska mycket tycker jag, främst på bekostnad av sömnen. sov nog mellan tre och fem timmar per natt eller så... det är svårt när man vill hinna med kalas på kvällarna och turistande på dagarna. och ändå hade jag velat göra mycket mer. men nu hanns det med bland annat DDR-muséum, gigantiskt sovjetiskt monument, second-hand-rotande (dock ej shoppande) promenad längs karl marx allé, i freidrischein och kreutzberg (ursäkta stavningen) och lite mer stans. det intogs även en massa god mat och fika, dracks sjukt mycket öl och besöktes diverse uteställen. soli-partyt i ett ockuperat hus var ganska kul att ha varit på, fast mest ur ett studie-syfte, men bäst var klubben i ett höghus på 15 våningen med packat dansgolv och goda drinkar. hela resan avslutades lite väl dramatiskt med att vi var några minuter ifrån att missa planet hem, efter sjukt mycket stress och språngmarsch.

nu är jag alltså hemma, och började med att sova i tolv timmar i sträck igår natt. idag sitter jag på jobbet och har ungefär lika roligt som vanligt. men idag är faktiskt ingen vanlig dag, om ni nu undrade. idag är det sju år, vilket ska firas med cohen-konsert, middag och bubbel. det känns så väldigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också åka till Berliiiiiin! Ta med mig nästa gång, tack!