onsdag 14 juli 2010

värmen böljar

igår visade termometern utan för mitt jobb 35 grader celsius. "som här i cannes" sade min mamma som semestrar i frankriket, när jag delade med mig av detta fascinerande faktum. ja kanske, fast ändå inte. för där är det semester, och medelhav, och utomlands. här är det jobb, och asfalt och lunch på parkeringen (tänker jag bara lite bittert). min gotlandvecka gav mersmak, och jag trivs inte alls med att behöva jobba igen. på ön, utan en enda från det gamla gardet.

fast, berättar jag för mig själv när jag är just lite bitter, man kan ju ha det himla bra ändå. man kan vara lite knäpp i huvudet och utejympa i rålis i sagda temperatur och nästa svimma fast tycka att det är roligt ändå, och man kan få kasta sig i badet efteråt och svalka sig på det bästa sätt som går. man kan äta mycket bra picknick med många bra personer, och till och med gå och dricka lite öl efter det, för att man har sovmorgon sen.

så kan det också vara.

Inga kommentarer: